donderdag 27 december 2012

DIY: Oma's koekjes


Hi there! Ik ging gister dus langs bij mijn oma, en ze had weer eens heerlijke koekjes gebakken.
Dat was echt smullen hoor, jammieee.
Speciaal voor jullie heb ik het recept gevraagd in 7 simpele stappen. Laten we beginnen!

Wat heb je nodig? (Voor 30 koekjes)

  • 350 gram bloem
  • 250 gram boter
  • 120 gram suiker
  • 1 scheutje vanille suiker (Eventueel)
  • 2 eierdooiers 
  • 2 eetlepels cacao poeder
Wat moet je doen?

  1. Begin met de oven te verwarmen op 180 graden, en begin alvast de bakplaat in te zepen met boter.
  2. Doe de boter in een kom, doe de bloem erbij en mix het tot een dikke smurrie.Ondertussen doe je de suiker er door heen.
  3. Als je alles goed heb gemixt doe je er eierdooiers bij, doe er ook 1 scheutje vanille suiker bij. Je kan dit mixen met een mixer, maar ook met een lepel.
  4. Kneed de koekjes nu tot de vorm hoe je het wilt hebben, maak ze niet te dik anders blijft de binnenkant zacht.
  5. Voordat je de koekjes in de oven doet, doe je ze nog even 5 minuutjes in de koelkast , zodat ze vaster worden, smeer er daarna nog wat geklopt eigeel overheen zodat er een mooi goud laagje over komt.
  6. Leg bakpapier op de bakplaat en leg de koekjes ong. 3 centimeter van elkaar af , want de koekjes zetten nog uit in de oven.
  7. Als de koekjes klaar zijn, kan je ze leuk versieren en aankleden. Bijvoorbeeld met chocolade of amandel. Verzin maar wat! 


Zo nu ben je klaar , en heb je heerlijke koekjes, smullen maar!
Lots of love,
Busra.


6 opmerkingen:

  1. leuk! ga ik zeker proberen! ik volg je nu ook, volg jij mij terug? 'x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed recept! Het is qua ingrediƫnten lekker simpel, zodat ik ze makkelijk kan maken en niet eerst een middag naar de winkel moet. Ik kook ook graag met mijn oma, zij kent leuke recepten.
    Xxx,
    Marlene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Leuk leuk, het is tenslotte wel van mijn oma haha.

      Verwijderen